Zajęcia w grupie czwartej miały bardzo ciekawą i angażującą formę, łączącą edukację matematyczną, ruchową i zdrowotną. Dzieci utrwalały nazwy warzyw, które były omawiane w ciągu tygodnia, dzieląc je na sylaby i ucząc się o ich właściwościach zdrowotnych, w tym o zawartości witamin. Zajęcia miały także elementy kategoryzacji – dzieci segregowały warzywa na te, które rosną nad ziemią, oraz te pod ziemią. Wykorzystując ilustracje i prawdziwe warzywa, tworzyły pary, co dodatkowo wzmacniało ich zmysł dotyku i rozpoznawania.
Poznanie cyfry 2 było wplecione w zabawę – dzieci dobierały się w pary i wymieniały warzywami, co sprzyjało nie tylko nauce matematyki, ale także rozwijaniu umiejętności społecznych. Zajęcia miały również charakter sekwencyjny, gdzie dzieci tworzyły matematyczne ciągi za pomocą obrazków, co wspierało rozwój myślenia logicznego.
Element ruchowy został wprowadzony poprzez zabawę z hula hop, gdzie dzieci mogły wczuć się w rolę grządki, co angażowało je fizycznie, rozwijając motorykę. Zakończenie zajęć obejmowało kreatywną pracę plastyczną, gdzie dzieci wyklejały warzywa z kulek bibuły, co rozwijało ich umiejętności manualne i wyobraźnię.